606 64 65 60

pn.-czw.: 13:30-21:00 pt.: 11:30-19:30

Menu
An investment in knowledge pays the best interest
Benjamin Franklin
Nowy Jork, Manhattan
Inwestowanie w wiedzę zawsze przynosi największe zyski
Benjamin Franklin
Nowy Jork, Manhattan
Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt
Ludwig Wittgenstein
Niemcy, Bawaria
Granice mojego języka wyznaczają granice mojego świata
Ludwig Wittgenstein
Niemcy, Bawaria
L’educazione è il pane dell’anima
Giuseppe Mazzini
Włochy, Wenecja
Edukacja jest chlebem duszy
Giuseppe Mazzini
Włochy, Wenecja
Educar es elevar al hombre al nivel de su tiempo
José Martí
Peru, Machu Picchu
Kształcić to wznieść człowieka na poziom jego czasów
José Martí
Peru, Machu Picchu
Je connais mes limites. C’est pourquoi je vais au-delà
Serge Gainsbourg
Francja, Paryż
Znam swoje granice. Dlatego je przekraczam
Serge Gainsbourg
Francja, Paryż
Учение в счастии человека украшает, в несчастии же служит прибежищем
Александр В. Суворов
Rosja, Moskwa
Szczęśliwego człowieka edukacja upiększa, dla nieszczęśliwego zaś jest ostoją
Александр В. Суворов
Rosja, Moskwa

Opis poziomów

Opis poziomów w Akademii Języków Obcych Kasi Lewickiej (zgodny z europejskim systemem opisu kształcenia językowego).

Poziom nauczania w Akademii

Poziom nauczania wg Rady Europy

Opis

Początkujący
1 - 2

A1 – A1+

Słuchacz posługujący się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować podstawowe wyrażenia i bardzo proste wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np.: miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada oraz odpowiadać na tego typu pytania. Potrafi przedstawiać siebie i innych. Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

Podstawowy
3 - 4

A2 – A2+

Słuchacz posługujący się językiem na tym poziomie rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów związanych z życiem codziennym (są to np.: bardzo podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy). Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego.

Średni
5 - 6

B1

Słuchacz posługujący się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne na tematy, które są mu znane bądź go interesują. Potrafi opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.

Średnio zaawansowany
7 - 8

B1+

Słuchacz posługujący się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą tematów konkretnych i abstrakcyjnych. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć złożone, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne na tematy, które są mu znane bądź go interesują. Potrafi opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany. Potrafi – w podstawowym zakresie tematów – formułować wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.

Zaawansowany
9 - 10

B2

Słuchacz posługujący się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi – w szerokim zakresie tematów – formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.

Doskonalenia
11 - 12

B2+

Słuchacz posługujący się językiem na tym poziomie rozumie szeroki zakres trudnych, dłuższych tekstów na tematy konkretne i abstrakcyjne. Potrafi się wypowiadać płynnie, spontanicznie, bez większego trudu odnajdując właściwe sformułowania. Swobodnie potrafi posługiwać się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych bądź zawodowych. Potrafi formułować jasne i zwięzłe wypowiedzi ustne lub pisemne dotyczące złożonych problemów.

Doskonalenia
13 - 14

C1

Słuchacz posługujący się językiem na tym poziomie rozumie szeroki zakres trudnych, dłuższych tekstów, dostrzegając także znaczenia ukryte, wyrażone pośrednio. Potrafi się wypowiadać płynnie, spontanicznie, bez większego trudu odnajdując właściwe sformułowania. Skutecznie i swobodnie potrafi posługiwać się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych bądź zawodowych. Potrafi formułować jasne, dobrze zbudowane, szczegółowe, dotyczące złożonych problemów wypowiedzi ustne lub pisemne, sprawnie i właściwie posługując się regułami organizacji wypowiedzi, łącznikami, wskaźnikami zespolenia tekstu.

Doskonalenia
15 - 16

C2

Osoba posługująca się językiem na tym poziomie może z łatwooecią zrozumieć praktycznie wszystko, co usłyszy lub przeczyta. Potrafi streszczać informacje pochodzące z różnych Ÿródeł, pisanych lub mówionych, w spójny sposób odtwarzając zawarte w nich tezy i wyjaoenienia. Potrafi wyrażać swoje myoeli płynnie, spontanicznie i precyzyjnie, subtelnie różnicując odcienie znaczeniowe nawet w bardziej złożonych wypowiedziach.